zaterdag 4 mei 2013

Voeding kopen

Goede voeding kopen voor een parkiet, het lijkt zo makkelijk. Je koopt een zak voer bij de dierenwinkel of je neemt een paar scheppen mee uit de schepbakken. Maar is dit eigenlijk wel goed voor je parkietje(s)? 

Nou, mijn antwoord daarop is: Nee! 

Goede voeding is net zoals voor ons, ook voor je parkietenvriendje erg belangrijk. Zo is het ene zak voer het andere (absoluut) niet. Dat heeft te maken met de voedingswaarden, zo heb je voer dat mierzoet is door de toegevoegde honing of voer wat veel te vet is door alle zonnebloempitten die erin zitten.


Een goed en bekend merk voer is van Beaphar (XtraVital), het kost wel wat maar dan heb je ook echt goed voer waar bijna* alles in zit wat je vogelvriendje nodig heeft. 


Maar vind je Beaphar toch echt te prijzig (wat ik mij heel goed voor kan stellen) dan is Teurlings een goede aanrader. Deze is niet in alle dierenwinkels te koop, maar er zijn verschillende webshops waar je deze kan bestellen. Bijvoorbeeld bij: vogelartikelen webshop

In een later topic ga ik jullie mijn eigen bevindinge geven over beide voersoorten en ook waarom deze nou zo goed zijn.

*Waarom bijna? Nou dat kun je hier lezen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten